کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

اطلاعات کامل ماهواره ها

در مرحله اول در مورد چند واژه که شاید در بین نوشته ها به اونها برخورد کنید صحبت می کنیم و بعد سراغ ماهواره میرویم و بررسی تک تک اونها میپردازیم.
پوشش منطقه ای : پوشش منطقه ای ناحیه و منطقه ای است که ماهواره برای پخش برنامه های خود آنجا رو پوشش می دهد و در ناحیه ای غیر از آن نمی توان سیگنالی از ماهواره دریافت کرد - پوشش یک ناحیه جزیی از یک پوشش جهانی است که یک ماهواره می تواند داشته باشد - بطور طبیعی یک ماهواره می تواند یک سوم از دنیا زیر پوشش خود قرار دهد که بخاطر شرایط خاص که یک شرکت علاقمند به پوشش منطقه ای از آن یک سوم جهانی است می تواند پوشش دلخواه خود را برای ماهواره برنامه ریزی کند.
Uplink و Downlink : این دو جزیی از همان پوشش منطقه ای هستند - Uplink یعنی پوشش که یک ماهواره می تواند از آن منطقه برنامه های ماهواره ای را جذب کند و Downlink همان پوشش منتقه ای می باشد که در بالا اشاره شد.

--------------------------------------------------------------------------------------------
ماهواره Express 6A در 60 درجه شرقی

این ماهواره در تاریخ 12/03/2000 توسط موشک Proton در مدار قرار گرفت که آن شرکت RSCC = Russian Satellite Communications Company به فضا پرتاب کرد.
دارای دو باند C و Ku برای پخش برنامه می باشد در این ماهواره کلا 22 کانال ماهواره ای روسیه برنامه پخش می کنند که از کانالهای خاص این ماهواره کانالهای REN TV هستد که در باند C آن قرار دارند - در تهران می توان با کمی حوصله این ماهواره رو گرفت ولی ارزش آنچنانی برای گذاشتن دیش مجزا ندارد.

برای گرفتن این ماهواره سیم LNB باید در ساعت 12 قرار بگیرد.

فرکانسهای این ماهواره
Express 6A at 80.0?E

قویترین فرکانس :
Freq. :11575 - POL : Ver - SR : 26468
--------------------------------------------------------------------------------------------
ماهواره LMI 1 در 75 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 26 / 09 /1999 توسط موشک Proton در مدار قرار گرفت - دارای پوشش خاصی است که مناطق وسیعی رو در بر می گیرد - دارای دو باند C و Ku می باشد - این ماهواره ساخت شرکت Lockheed Martin Corporation می باشد و عمر آن 15 سال تخمین زده شده است .دارای دو ایستگاه کنترل زمینی در روسیه و بلغارستان می باشد .در چند سال پیش کانالهای اسراییل رو می شد در آنالوگ این ماهواره با کیفیت بسیار بالا دریافت کرد ولی از سال پیش این کانالها از این ماهواره حذف شدند.

اولین کانالهای دیجیتال این ماهواره مربوط به شرکت ABS-CBN بود که چند کانال به زبان تایلندی پخش می کرد و کانال Cinema One Global در طی 6 ماهی که بصورت آزاد برنامه پخش می کرد فیلمهایی با زبان اصلی و زیر نویس تایلندی نشون می داد در طی چند وقت گذشته چند کانال خوب روی این ماهواره اومدند مثل TV 1000 East و DTV ها و کانال Viasat History - هر چند که الان فقط کانالهای DTV باز هستند - جدیدا دو کانال Style و Mir روسیه هم به جمع کانالهای اون اضافه شد با این حال بخاطر کم بودن کانالهای این ماهواره جذابیتی برای گذاشتن دیش به این ماهواره وجود ندارد.

از همه فرکانسهای اون برای دریافت این ماهواه می تونید استفاده کنید فقط به یاد داشته باشید که سیم LNB باید روی ساعت 12 قرار گیرد.

فرکانسهای این ماهواره
LMI 1 at 75.0?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 12518 - POL : Ver - SR : 22000
---------------------------------------------
ماهواره Panamsat 4 در 72 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 03/08/1995 توسط موشک Ariane V76 به فضا پرتاب شد- اپراتور این ماهوراه شرکت Panamsat می باشد که علاقه زیادی به خرید محل های ماهواره ای در فضا دارد که در حال حاضر بعد از Eutelsat دومین شرکت از لحاظ دارا بودن مدار در فضا می باشد با 53 مدار در دنیا - در خرید مدارهای ماهواره ای رقابت زیادی به Intelsat دارد. عمر مفید ماهواره Panamsat 4 حدودا 15 سال پیش بینی شده است.

این ماهواره زمانی در کنار ماهواره Panamsat 10 در 68.5 درجه قرار داشت ولی بعد از خرید مدار 72 درجه توسط شرکتPanamsat به این درجه نقل مکان کرد - کاربرانی که زمانی کانال مجاهدین رو در ماهواره آنالوگ می گرفتند دیششان به اطرف این ماهواره تنظیم بود - خوب کیفیت پوشش Middle East اون هم خوب بود - در اون زمانی بخاطر پایین بودن سیستمهای این ماهواره کانال مجاهدین براحتی هک می شد.در حال حاضر کانالی روی پوشش Middle East اون قرار نداره و کانالهای اون هم چندان به درد بخور نیستند - هیچ ارزشی برای وقت گذاشتن ندارد.

فرکانسهای این ماهواره
PAS 4 at 72.0?E

قویترین فرکانس :
فرکانس قوی قابل دریافت ندارد
---------------------------------------------
ماهواره Eutelsat W5 در 70.5 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 20/11/2002 توسط موشک Delta 4 در مدار قرار گرفت - اپراتور آن شرکت Eutelsat می باشد و خود شرکت از این ماهواره به نام پل آسیا به اروپا نام برده هرچند که فعلا بعد از گذشت حدود 2 سال کانال زیادی تو این ماهواره نداریم - البته تا ماهواره های Panamsat در 68.5 درجه هستند فکر نکنم این ماهواره بتواند جذب کانال چندان بالایی داشته باشد.

در حال حاضر چند کانال روی این ماهواره قرار دارند که فقط دو کانال آن که روی پوشش منطقه ای Middle East قرار دارند را می توان در ایران دریافت کرد. این دو کانال دارای سیگنال بالایی هستند و بدون دردسر می توان اونها رو گرفت.

فرکانسهای این ماهواره

Eutelsat W5 at 70.5?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 11221 - POL : Hor - SR : 20255
---------------------------------------------
ماهواره Intelsat 902 در 62 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 30/08/2001 توسط موشک Ariane 4 - V143 در مدار جایگزین ماهواره Intelsat 602 شد . این ماهواره دارای دو باند C و Ku می باشد که یکی از پوششهای Ku آن در اجاره ایران می باشد .

پوشش Middle East آن کلاْ ایران و حواشی ایران ( شهرهای مرزی کشورهای خارجی ایران )‌را در بر گرفته است از سال پیش بتدریج کانالهای استانی ایران هم در این ماهواره قرار گرفته اند که از جمله آن کانالهای استانهای آذربایجان غربی - خوزستان - مازندارن- خراسان - اصفهان - یزد - کرمان و فارس را می توان نام برد .

روی باند Ku و پوشش Europe آن نیز سه کانال خارجی که به زبانهای یونانی - رومانیایی و ... برنامه پخش می کنند وجود دارد - در ضمن چند وقتی که کانال NBA TV نیز در پوشش Middle East بصورت کد شده برنامه پخش می کند - سیستم کد هم Videoguard می باشد. - در باند C هم چند کانال به درد نخور وجود دارند . به هر حال برای کسانی دوست دارند کانالهای جمهوری اسلامی را ببینند ماهواره خوبی است.

فرکانسهای این ماهواره
Intelsat 902 at 62.0?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 10973 - POL : Ver - SR : 27500
---------------------------------------------
ماهواره Intelsat 904 در 60 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 23/02/2002 توسط موشک Ariane 4 - V148 در مدار به جای ماهواره Intelsat 604 قرار گرفت . در حال حاضر روی باند C آن پکیج Zee با سیستم کد Conax برنامه پخش می کنند و در باند Ku می توان چند کانال روسی و قزاقستان دید که ارزش چندانی برای نگاه کردن ندارند. البته پکیج Katelco که روی قزاقستان برنامه پخش می کند کانالهایی در حد خودشان دارند ولی این پکیج بصورت سیستم محلی Digicipher 2 برنامه پخش می کند .

فرکانسهای این ماهواره
Intelsat 904 at 60.0?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 11519 - POL : Ver - SR : 12000
---------------------------------------------
ماهواره NSS 703 در 57 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 06/10/1994 توسط موشک Atlas به فضا پرتاب شد و در این مدار قرار گر فت دارای دو باند C و Ku می باشد که در باند C آن چند کانال آسیای شرقی و پکیج VoA قرار دارند - در باند Ku هم تنها کانال قابل دریافت در ایران کانال Telekanal Rossiya Altay روسیه می باشد که روی پوشش Kazakhstan قرار دارد.

پکیج STAR TV هند هم که روی پوشش Europe برنامه پخش می کند قابل دریافت نیست .

فرکانسهای این ماهواره
NSS 703 at 57.0?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 10995 - POL : Hor - SR : 4120
---------------------------------------------
ماهواره Bonum 1 در 56 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 22/11/1998 توسط موشک Delta 283 در مدار قرار گرفت - نام این ماهواره در ابتدا Most 1 بود که در سال پیش به Bonum 1 تغییر نام داد - اوایل کانالهای زیادی داشت که از جمله آنها می شه به پکیج NTV روسیه روی این ماهواره اشاره کرد ولی بتدریج از تعداد کانالهاش کم شد.

در حال حاضر نیز دو کانال TNT و دو کانال NTV روسیه و دو کانال ترکمن روی این ماهواره برنامه پخش می کند . پوشش این ماهواره بصورت East Russia ( شرق روسیه ) نام برده شده ولی در تهران براحتی قابل دریافت است .

فرکانسهای این ماهواره
Bonum 1 at 56.0?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 12226 - POL : Left - SR : 27500
---------------------------------------------
ماهواره Intelsat 702 در 55 درجه شرقی‌:

این ماهواره در تاریخ 13/06/1994 توسط موشک Ariane V64 به فضا پرتاب شد - در حال حاضر در مدار 55 درجه قرار داشته و فقط یک کانال یونانی دارد - در تهران قابل دریافت است .

فرکانسهای این ماهواره
Intelsat 702 at 54.8?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 11126 - POL : Ver - SR : 3125
---------------------------------------------
ماهواره Express AM 22 در 53 درجه شرقی :


این ماهواره متعلق به شرکت RSCC = Russian Satellite Communications Company می باشد این ماهواره در حال حاضر در 53 درجه شرقی فعالیت می کند
کانالهای STS که دو تای آنها تو این ماهواره هستند از بهترین کانالهای روس هستند اگه بخواهیم رتبه بندی کنیم بعد از کانالهای NTV ( روی ماهواره Bonum 1 ) و TNT ( روی ماهواره Bonum 1 ) و DTV ( روی ماهواره LMI 1 ) سومین کانال خوب روسیه است که فیلم های خوبی پخش میکنه.
کانالهای Telekanal Domashniy که جدیدا به این ماهواره اومدند هم فیلم پخش می کنند  . بقیه کانالها هم که تو این پکیج هستند کانالهای روسیه هستند.

قویترین فرکانس :
Freq. : 11044 - POL : Ver - SR : 29800
---------------------------------------------
ماهواره T- 1C و Eurasiasat 1 در 42 درجه شرقی :

ماهواره T- 1C در تاریخ 09/07/1996 توسط موشک Ariane V89 به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت . ماهواره Eurasiasat 1 هم در تاریخ 10/01/2001 توط موشک Ariane 4 در مدار 42 درجه در کنار ماهواره T? 1C قرار گرفت .

در حال حاضر نزدیک به 100 کانال از این دو ماهواره برنامه پخش می کنند که باعث شده بعنوان یک ماهواره پربیننده در ایران مطرح بشه البته نزدیکی فرهنگ و زبان ترکی که می تواند با حدود 40 درصد ایرانیان ارتباط برقرار کند از دیگر عوامل محبوبیت این ماهواره است . کانالهای خوبی در این ماهواره برنامه پخش می کنند .

کانالهای TRT کانالهای دولتی ترکیه هستند که متشکل از چهار کانال داخلی و دو کانال ماهواره ای می باشد . TRT 1 کانال خانوادگی - TRT 2 کانال خبر رسانی - TRT3 کانال ورزشی و TRT 4 کانال هنر می باشد .TRT International هم برنامه هایی برای تمام ترکهای روی زمین برنامه پخش می کند - کانال TRT T?1607;م با سرمایه مشترک 16 کشور ترک زبان ( اعضا اتحادیه کشورهای ترک زبان ) در ترکیه راه اندازی شده و تمام این 16 کشور را به نوعی زیر پوشش داده .

کانال BRT 1 برای حزب جمهوری خواه ترکیه هست .

Show TV از کانالهای مشهور و سومین کانال خصوص ترکیه می باشد که در حال حاضر می توان پکیج Cine + Digital را که مربوط به این شرکت هست روی این ماهواره دید.

Kanal 7 International هم با سرمایه دو حزب اسلام گرا در ترکیه راه اندازی شد ولی اخیرا با کنار کشیدن یکی از آن احزاب تند رو ایجاد یک کانال شخصی (‌ TV5 ) برنامه های Kanal 7 کمی بهتر شده.

کانال D و پکیج DYH مربوط به گروه Dogon در ترکیه می باشد که متشکل از 5 سرمایه دار بزرگ ترکیه هستند ( نام کانال D هم از نام گروه گرفته شده است ) این گروه در حال حاضر علاوه بر این کانال امتیاز کانالهای CNN T?Dream - Kanal D Fun - BJK TV - FBTV را دارا هستند - همچنین روزنامه های Melliyat , Hurriat و Radikal نیز از روزنامه های این گروه در ترکیه است - نکته جالب توجه اینکه این گروه اصلا با مساپل سیاسی کاری ندارند.

atv نیز دومین کانال خصوص ترکیه بعد از کانال D می باشد این کانال مخفف کلمه Ates TV ( آتش تی وی ) می باشد ( Atesh TV = فونت ترکی نداشتم ) می باشد - مسولین این کانال علاوه بر کانال atv امتیاز دو کانال دیگه به اسم Yeni TV و M Tv رو دارند .

کانال TGRT حزب اعتلافی اربکان و چیلر راه اندازی کردند - کانالی که اوایل روی ماهواره W1 برنامه پخش می کردند و زمانی که امتیاز کانال به شخص دیگری واگذار گردید این کانال از اون شرایط ویژه خودش خارج شد.

Samanyolu TV  هم از کانالهای قدیمی و کمی اسلامی ترکیه هست.

Star TV هم کانال خوبی بود ولی خوب بخاطر وارد شدن به مساپل سیاسی اون کیفیت برنامه ای خودشو از دست در حال حاضر پکیج DigiFunClub مربوط به این شرکت می باشد.

از کانالهای خوب این ماهواره می توان ANS TV آذربایجان - TV 8 و Tatlises TV و CNBC-E ترکیه - Imedi TV و Rustavi 2 گرجستان رو نام برد .

در آخر یادی هم از کانال فوق العاده HBB ترکیه می کنم که در تاریخ کانالهای ترکیه یک استثنا بود و رفت و هرگز نیومد - کانال 6 هم از کانالهای خوب ترکیه بود که دیگه مثل قدیما نشد .

فرکانسهای این ماهواره
T? 1C at 42.0?E
Eurasiasat 1 at 42.0?E

قویترین فرکانس :
Freq. : 11804 - POL : Ver - SR : 24444
---------------------------------------------------------------

ماهواره Express A1R و Express AM 1 در 40 درجه شرقی :

ماهواره Express A1R در تاریخ 10/06/2002 توسط موشک Proton در مدار 40 درجه شرقی قرار گرفت. دارای دو باند C , Ku می باشد که فعلا در باند C آن چند کانال روسی و در باند Ku آن دو کانال Space Tv آذربایجان که زمانی روی ماهواره Turksat 1C بود برنامه پخش می کند - در این جا هم یادآور می شم که کانال Space دومین کانال خصوصی آذربایجان است*. جدیدا هم کانال MKTV به روی این ماهواره آمده.
چندی پیش هم ماهواره جدید Express AM 1 کنار این ماهواره قرار گرفت و روی باند C آن چند کانال روسی هستند.

* توضیحی در مورد کانالهای آذربایجان :‌ این کشور دارای 2 کانال دولتی است که AZtTV 1 روی ماهوراره Turksat 1C و Sesat برنامه پخش می کند . AZTV 2 هم روی ماهواره نیست . کانال Lider TV که هم اکنون روی HotBird و از زمان تاسیس روی Sesat برنامه پخش می کرد اولین کانال خصوصی و Space هم دومین کانال خصوصی و ANS هم سومین کانال خصوصی آذربایجان است - این کانال هم متعلق به گروه سرمایه داری آذربایجان است . چهارمین کانال خصوصی آذربایجان هم که دو سال است فعالیت خودشو شروع کرده به اسم ATV است . این رو هم یادآور بشم که کانالهای D , STV, TRT ترکیه هم برای آذربایجان در داخل اون کشور برنامه هاشون رو رله می کنند.

کانالهای این ماهواره ها
Express A1R at 40.0°E
Express AM 1 at 40.0°E
---------------------------------------------
ماهواره Hellas Sat 2 در 39 درجه شرقی :

این ماهواره متغلق به کشور یونان است - این ماهواه در تاریخ 11/05/2003 توسط موشک Atlas5-AV-002 در مدار 39 درجه شرقی قرار گرفت در حال حاضر دو پکیج کشور بلغارستان و یک پکیج کشور یونان و چند کانال مربوط به یونان و اسلواکی و عربی روی این ماهواه برنامه پخش می کنند - در ایران ( تهران )‌فقط می توان پوشش S2 این ماهواه رو گرفت که در حال حاضر فقط یک کانال Al-Islah TV رو می شه گرفت - این ماهواره براحتی قابل رصد است.

کانالهای این ماهواره
Hellas Sat 2 at 39.0°E
---------------------------------------------
ماهواره Eutelsat Sesat در 36 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 17/04/2000 توسط ماهواره Proton در مدار قرار گرفت - اولین کانال این ماهواره کانال عراق بود که اون موقع آنالوگ برنامه پخش می کرد و از طریق اون من این ماهواره رو گرفتم - چون فرکانسش با TRT1 ترکیه یکی بود و اتفاقی توسط بنده رصد شد - چند کانال مختلف روی این ماهواره برنامه پخش می کنند که می شه به سختی اونها رو گرفت . از 11 کانال این ماهواره 7 کانالشو من تونستم بگیرم. این ماهواره در کنار ماهواره W4 که اکثرا کانالهای روسی و پکیج NTV روسیه می باشد قرار دارد.

کانالهای این ماهواره
Eutelsat Sesat at 36.0°E
---------------------------------------------
ماهواره Arabsat 2B در 30.5 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 13/11/1996 توسط موشک Ariane V92 در مدار 30.5 درجه قرار گرفت و دارای دو باند C , Ku است - کانالهای باند Ku را به راحتی می شه گرفت.

کانالهای این ماهواراه
Arabsat 2B at 30.5°E
---------------------------------------------
ماهواره Astra 2B در 28.2 درجه شرقی :

این ماهواره که از سری ماهواره های Astra ( شرکت Astra با سرمایه مشترک آلمان و فرانسه تاسیس شده ) است که در تاریخ 14/09/2000 توسط موشک Ariane V130 در مدار قرار گرفت. در ایران ( تهران ) پوشش 2B North این ماهواره قابل دریافت است . مساله ای که با مطر شدن اون دقیقا یک سال پیش بود که همه رو متعجب کرده بود . ولی خوب الان هم می شه این ماهواره رو براحتی دریافت کرد - بهتره که برای گرفتن این ماهواره از فرکانس 12090 اون استفاده بشه تا با Arabsat تداخل نکنه - حدود 80 کانال تنظیم می شه که 70 تای آنها کارتی است و بقیه هم کانالهای Shop هستد - تنها کانال به درد بخور این ماهواره Reality TV است.

کانالهای این ماهواره
Astra 2B at 28.2°E
---------------------------------------------
ماهواره Arabsat 3A و Arabsat 2D در 26 درجه شرقی :

ماهواره Arabsat 2D در تاریخ 9/10/1998 توسط موشک Atlas AC-135 و ماهواره Arabsat 3A در تاریخ 26/02/1999 توسط موشک Ariane V116 در مدار قرار گرفتند- خوب تمام کانالهای عربی خاور میانه رو می شه روی این ماهواره رصد کرد - بهترین کانال این ماهواره همون کانالهای MBC هستند - این ماهواره ارزش گذاشتن یه دیش مستقل رو داره . البته نباید از کانال Aljazeera Sports و نیز کانالهای موزیک این ماهواره هم براحتی گذشت.

کانالهای این ماهواره
Arabsat 3A at 26.0°E
Arabsat 2D at 26.0°E
---------------------------------------------
ماهواره Eutelsat W6 در 21.6 درجه شرقی :

این ماهواره همون W3 سابق هست که در تاریخ 12/04/1999 توسط موشک Atlas AC-154 در مدار قرار گرفت - در حال حاضر سه کانال رو می شه رو این ماهواره تنظیم کرد و بهترین فرکانس هم 12520 هست که کانال HD Forum tests با سیمبل بالا قرار دارد.

فرکانسهای این ماهواره
Eutelsat W6 at 21.6°E
---------------------------------------------
ماهواره Eutelsat W2 در 16 درجه شرقی :

در تاریخ 5/10/1998 توسط ماهواره Ariane V111 در مدار قرار گرفت . برای تنظیم این ماهواره بهترین فرکانس مربوط به پکیج British Telecom یعنی 11304 هست - من این ماهواره رو از زمانی که دو کنال خیلی خوب TMC ایتالیا روی این ماهواره قرار داشت گرفتم - کانالهای خوبی بودند که یکی فیلم و یکی هم لیگ ایتالیا رو پخش می کرد . همون زمان حدود 4 روز هم کانال آپادانا برنامه پخش کرد که خیلی سخت می شد گرفتش . الان هم می شه براحتی کانالهای آلبانی و پکیج های AlbaniaSat و ITV Partner و DigitAlb رو روی این ماهواره گرفت - اگه دقیق تنشیم کنید چند تا کانال اضافی از جمله RTM و Alsat TV و RTK 1 Sat و ... رو گرفت.

کانالهای این ماهواره
Eutelsat W2 at 16.0°E
---------------------------------------------
ماهواره های Hot Bird در 13 درجه شرقی :

ماهواره HB 2 در تاریخ 21/11/1996 توسط موشک Atlas - ماهواره HB 3 در تاریخ 02/09/1997 توسط موشک Ariane V99 - ماهواره HB 4 در تاریخ 27/2/02/1998 توسط موشک Ariane V96 و ماهواره HB 6 در تاریخ 21/08/2002 توسط موشک Atlas5-AV-005 در مدار قرار گرفتند - این ماهواره نیازی ه توضیح اضافی نداره - همون Hot Bird خودمون دیگه.

فرکانسهای این ماهواره
Hot Bird 2 at 13.0°E
Hot Bird 3 at 13.0°E
Hot Bird 4 at 13.0°E
Hot Bird 6 at 13.0°E
---------------------------------------------
ماهواره Eutelsat W1 در 10 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 08/09/2000 توسط موشک Ariane V32 در مدار قرار گرفت . این ماهواره قبلا یعنی زمانی که هنوز رسیورهای دیجیتال مد نشده بود به ماهواره دوم ترکیه مشهور بود - اون موقع کانالهای TGRT,NTV,Star Tv ترکیه روی این ماهواره برنامه پخش می کردند و در کنار اینها دو کانال یونان و یکی دو کانال دیگه هم برنامه پخش می کرد - روی این ماهواره اون موقع Star بهترین کانال ترکیه بود و کنال فوق العاده ET1 یونان و کانالهای ET2 , ET3 هم برنامه پخش می کردند . اواخر هم یعنی قبل از پرتاب ماهواره Eurasiasat 1 کانال Kral Tv ترکیه که متعلق به همون کانال Star هست اینجا برنامه پخش می کرد. الان هم حدود 19 کانال از کشورهای مختلف روی این ماهواره برنامه پخش می کنند که البته 9 تای کارتی هستند. به هر حال تنها مزیت این ماهواره کانالهای Feed این ماهواره هستند.

کانالهای این ماهواره
Eutelsat W1 at 10.0°E
---------------------------------------------
ماهواره Eutelsat W3A در 7 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 15/03/2004 توسط موشک Proton جایگزین ماهواره W3 شد . هم اکنون بهترین مزیت این ماهواره کانالهای DigiTurk هستند که اگه هک بشه فکر کنم بهتر از Turksat باشه.

کانالهای این ماهواره
Eutelsat W3A at 7.0°E
---------------------------------------------
ماهواره Sirius 2 در 5 درجه شرقی :

این ماهواره در تاریخ 12/11/1997 توسط موشک Ariane V102 در مدار قرار گرفت - کانالهای پوشش Europe BSS این ماهواره در تهران قابل دریفات هست زمانی کانال نیمروز و کانال مجاهدین روی این ماهواره بودند که اولین بار من این ماهواره رو گرفتم - بهترین فرکانسی که برای تنظیم این ماهواره می تونید استفاده کنید فرکانس 11766 مربوط به پکیج NSAB Ukraine می باشد.

فرکانس های این ماهواره
Sirius 2 at 4.8°E


ماهواره Amos 1 و Amos 2 در 4 درجه غربی :

ماهواره Amos 1 در تاریخ 15/ 06/1996 توسط موشک Ariane V86 در مدار قرار گرفت - ماهواره Amos 2 هم در تاریخ 27/12/2003 توسط موشک Soyuz - ST12 در کنار Amos 1 قرار گرفت - این دو ماهواره به سفارش کشور اسراییل در این مدار قرار گرفتند از حدود سال 2001 پکیج Yes در این ماهواره قرار گرفت و در حال نیز گلچینی از بهترین کانالهای دنیا در این ماهواره هستند - ویژگی خاص این پکیج چند زبانه بودن کانالهای اون هست . این پوشش که شامل Middle East است در ایران هم قابل دریافت می باشد
در پوششی دیگر که Europe نام دارد هم تعدادی کانال لهستان و رومانی و .... قرار دارند که در ایران نمی شه گرفتشون.
پوشش Middle East این ماهواره در تهران قابل دریافت هست و شما می تونید از قویترین فرکانس این ماهواره که 10806 هست استفاده کنید.

فرکانسهای این ماهواره ها
Amos 1/2 at 4.0°W
---------------------------------------------
ماهواره Atlantic Bird 3 در 5 درجه غربی :

این ماهواره در تاریخ 06/07/2002 توسط موشک Ariane 5 - V153 در مدار قرار گرفت . دارای دو باند C , Ku می باشد - باند Ku این ماهواره دارای دو پوشش super و wide می باشد که wide شامل ایران هم می باشد - زمانی 5 کانال ایرانی روی این ماهواره برنامه پخش می کردند. در حال حاضر کانال به درد بخوری ندارد.

فرکانسهای این ماهواره
Atlantic Bird 3 at 5.0°W
---------------------------------------------
ماهواره Nilesat در 7 درجه غربی :

ماهواره Nilesat 101 در تاریخ 28/04/1998 توسط موشک Ariane V108 و ماهواره Nilesat 102 در تاریخ 17/08/200 توسط موشک Ariane V131 در این مدار قرار گرفتند. این ماهواره ها متعلق به کشور مصر می باشند که پوشش حوبی نیز برای ایران دارند- کانالهای خوب عربی هم روی این ماهواره قرار دارند و به حرات می شه به عنوان بهترین ماهواره عرب نام برد . پکیج شو تایم هم دارای محبوبیت خاصی است به خصوص این اواخر.
این ماهواره ها براحتی در ایران قابل دریافت هستند.

فرکانس های این ماهواره
Nilesat 101/102
---------------------------------------------
ماهواره Atlantic Bird 2 در 8 درجه غربی :

این ماهواره در تاریخ 25/09/2001 توسط موشک Ariane 4 - V144 در مدار قرار گرفت - زمانی یه دو سه روزی چند کانال ایرانی روی این ماهواره برنامه پخش می کردند - چون این ماهواره در ایران قابل دریافت هست ،معرفی کردم.

فرکانسهای این ماهواره
Atlantic Bird 2 at 8.0°W
---------------------------------------------
ماهواره Telstar 12در 15 درجه غربی :

این ماهواره در تاریخ 09/10/1999 توسط موشک Ariane V122 در مدار قرار گرفت - این ماهواره توسط کانالهای ایرانی خارجی به ایرانیان شناسونده شد و در حال حاضر هم 13 کانال فارسی روی این ماهواره برنامه پخش می کنند - دارای پوشش قوی روی ایران هست و به همین خاطر گرفتن این ماهواره با توجه به مداری که قرار گرفته راحت هست.

فرکانسهای این ماهواره
Telstar 12 at 15.0°W
---------------------------------------------
با سپاس ویژه از آیدین عزیز جهت گردآوری این مطلب
منبع:www.isforums .org

نظرات 3 + ارسال نظر
حاجیه جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 10:48 ق.ظ http://www.hajieh.blogsky.com

سلام..
وبلاگ علمی و خوبی دارید... خوشحال شدم که بالاخره یه وبلاگ علمی تونستم پیدا کنم آخه وبلاگ علمی خیلی کم پیدا میشه... باز هم سر میزنم...
امیدورام همیشه شاد و مفق باشید*

حاجیه جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 02:49 ب.ظ http://www.hajieh.blogsky.com

سلام...
با تبادل لینک موافقم من لینکتنو الساعه می زارم...

محمد یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:18 ق.ظ

ای کونی.کسکش مطلبت دزدیه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد