کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

آخرین اخبار از پخش «صبا»

 

افخمی: ظاهرا به طور خاص ما ممنوعیم

خبرگزاری انتخاب : در پی پخش‌نشدن برنامه‌های شبکه صبا، مدیر این شبکه و سخنگوی حزب اعتماد ملی توضیحاتی ارائه کردند و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز طی گفت‌وگویی در مورد مجوز فعالیت شبکه‌ها ماهواره‌یی با ایسنا سخن گفت.


** درخواست مجوز نکرده‌ایم

بهروز افخمی به ایسنا گفت: روز 5 شنبه ساعت 13 طی تماسی از "مدیا سیتی" (مرکز رسانه‌یی در دوبی) اعلام کردند که نمی‌توانند نوار برنامه‌های شبکه‌ی صبا را پخش کنند.

مدیر شبکه‌ی ماهواریی صبا در ادامه توضیح داد: چون ساعت اداری تمام شده بود ، توضیحات مربوط به پخش نشدن برنامه‌های شبکه‌ی صبا به یکشنبه موکول شده است.

وی با بیان این که وزارت ارشاد فعالیت ساخت برنامه در ایران را غیرقانونی اعلام کرده است، گفت: به نظر می‌رسد به طور خاص ما ممنوع شده‌ایم. البته ما نیز درخواستی مبنی بر مجوز کار شبکه صبا در ایران ارائه نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا این در حالی است که روز گذشته سخنگوی حزب اعتماد ملی از آغاز به کار شبکه ماهواره‌ای صبا از ساعت 13 همان‌روز خبر داده بود.


**برنامه‌هایمان بر پایه مواضع نظام است

اسماعیل گرامی‌مقدم، با اشاره به عدم پخش برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای صبا که قرار بود اولین برنامه‌ی خود را شب یلدا به طور آزمایشی شروع کند، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: کارهای تولیدشده‌ی تلویزیون صبا دیروز به وسیله‌ی هواپیما به کشور امارات حمل شد تا در سایت مرکزی شبکه یعنی کشور دوبی پخش شودو

وی با ابراز تاسف نسبت به آن چه که حرکت غیرقانونی توسط برخی از مامورین می‌خواند، گفت: تاخیر سه‌ ساعته‌ای که صورت گرفت، موجب پخش نشدن برنامه شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام این ماموران این تعجب را ایجاد کرد که اگر قرار به ممنوعیتی بود؛ پس چرا قبل از آن برای رفع ابهامات با مدیر شبکه صبا و مسوولین دیگر در ایران تماس گرفته نشد تا منجر به متوقف کردن مسافر و کارمند شبکه‌ی تولیدی صبا نشود.

وی با بیان این که ما در خارج از کشور مجوز قانونی داریم گفت: برنامه‌ها را هم بر پایه و مواضع نظام جمهوری اسلامی و اسلام قرار داده‌ایم. چرا که هدفمان تقویت پایه‌های نظام است.


** هیچ شبکه ماهواره‌یی فارسی‌زبان در ایران مجوز ندارد

در همین ارتباط معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امروز ـ 2 دی ماه ـ به ایسنا گفت:هیچ یک از شبکه‌های فارسی زبان، مجوز فعالیت در داخل کشور اعم از تولید برنامه و یا تاسیس دفتر ندارند.

علیرضا مختارپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا یادآور شد: یکی از شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان، مجوز کوتاه مدتی برای فعالیت داشت که بعد از ارزیابی فعالیت آن، این مجوز تمدید نشد و مجوز جدیدی هم برای فعالیت آنها صادر نشد.

وی دلیل صدور اطلاعیه‌ی وزارت ارشاد درباره‌ی عدم درج آگهی و تبلیغ درباره‌ی تلویزیون‌های فارسی زبان ماهواره‌ی را غیرقانونی بودن فعالیت‌های این تلویزیون‌ها در داخل برشمرد.

مختارپور مواردی چون درج اخباری که منجر به تبلیغ شبکه‌ی غیرقانونی شود را به دلیل این‌که خاستگاه آن در داخل کشور غیرقانونی است هم، مصداق اطلاعیه‌ی وزارت ارشاد برشمرد و گفت: به دلیل این‌که این شبکه‌ فعالیتش در داخل کشور غیرقانونی است، استفاده از امکانات داخلی برای تبلیغ آن هم غیر قانونی محسوب می‌شود.

وی درباره‌ی این‌که این‌گونه شبکه‌ها چگونه می‌توانند مجوز برای فعالیت ‌دریافت کنند، خاطرنشان کرد: برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حیطه‌ی وظایف وزارت ارشاد است که می‌توانند از وزارت ارشاد درخواست مجوز کنند. هم‌چنین برای تاسیس دفتر و فعالیت‌های دیگر نیز به نهاد‌های دیگر مراجعه می‌کنند که پس از استعلام از وزارت ارشاد ممکن است برای آنها مجوز صادر شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به این‌که آیا درخواستی از سوی تلویزیون «صبا» برای مجوز فعالیت در داخل کشور از وزارت ارشاد درخواست شده به ایسنا گفت: من اطلاعی ندارم و اگر درخواستی داده می‌شد، بعید می‌دانم که از آن اطلاع نداشته باشم.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
پیام جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 04:26 ق.ظ http://www.love-kamranhoomanco.sr

سلام خوبین میتونیم تبادل لینک و لوگو کنیم ممنون میشم
بهترین سایت هواداران کامران وهومن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد