کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

روش تنظیم هاتبرد

با توجه به اینکه در نصب دیش برای ماهواره های مختلف هاتبرد جهت شاخص بوده و از آن بعنوان مبنا استفاده می شود لذا قبل از یادگیری نصب هر کدام از جهتها یادگیری نصب جهت هاتبرد ضروری است. و به همین جهت در این تایپیک از پاشاست آموزش نصب این جهت را برای استفاده کاربرانی که با آن آشنایی ندارند قرار می دهیم و پس از یادگیری تنظیم این جهت میتوانید در آرشیو مطالب پاشاست نصب سایر جهتها را دنبال نمایید.

مراحل نصب:

1- پس از بستن متعلقات دیش با استفاده از پرگار در روی زمین دایره ای ترسیم کرده و با استفاده از قطب نما جهت قطب را روی محیط این دایره مشخص کنید.

2- با استفاده از خط کش خطی به عنوان قطر دایره و بصورت عمود بر نقطه ای  که به عنوان قطب مشخص کرده اید رسم نمایید.

3- با استفاده از گونیا در امتداد مغرب خطی عمود بر قطر دایره رسم نمایید. امتداد این شعاع دایره بعنوان صفر درجه محسوب شده و از این خط به سمت راست غربی و به سمت چپ شرقی محسوب می شود.

4- چون هاتبرد از نظر موقعیت مداری در 13درجه شرقی قرار دارد پس با استفاده از نقاله وبا شاخص قرار دادن صفر درجه، 13درجه شرقی را مشخص نمایید.

www.pashasat.tk

5- ارتفاع میله پشت دیش را برای دیشهای 90حدود 40 سانتیمتر قرار داده و دیش را روی دایره ترسیمی طوری قرار دهید که LNB  در امتداد 13درجه که مشخص کرده اید قرار گیرد.

6- اکنون فرکانس11116 - عمودی - 27500را در منوی رسیور و قسمت تنظیم آنتن وارد کرده و فایندر را متصل کرده و دیش را به آرامی به طرفین و بالا و پایین حرکت دهید. ( در این حالت عقربه فایندر شروع به بالا و پایین رفتن میکند ) این کاررا تا موقعی انجام دهید که دیگر نشانگر فایندر دیگر بالا نرود.

7- ساعت LNB  را برای این جهت روی 11-10قرار دهید.

8- اکنون دیش را محکم کرده و در رسیور با استفاده از قسمت جستجوی دستی و نتورک سرچ و فرکانس 12539- افقی ، تمامی کانالها را اسکن کنید.

موفق و پایدار باشید.

                                               تهیه و تدوین توسط: تیم پاشاست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد