کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

mkon's SarCalc نرم افزار جهت یابی ماهواره و تنظیم دیش



mkon's SarCalc
 « نرم افزار جهت یابی ماهواره و تنظیم دیش »
این نرم افزار به شما کمک میکند تا با دادن موقعیت مکانی خود شامل کشور و شهری که در آن قرار دارید، موقعیت مکانی 140 ماهواره موجود خارج از جو زمین را محاسبه کرده و به شما جهت دقیق آنها را نشان می دهد . از این نرم افزار برای تنظیم یک دیش برای دریافت فرکانسهای یک ماهواره استفاده می شود . شما با داشتن این نرم افزار و یک ست فایندر که وسیله ای برای اندازه گیری شدت و قوت فرکانس دریافتی است می توانید خودتان دیش خود را در هر مسیری که می خواهید تنظیم نمایید. روش کار به این صورت است که بعد از نصب نرم افزار موقعیت مکانی خود را به mkon's SarCalc می دهید و ماهواره مورد نظر خود را که قصد تنظیم دیش برای دریافت فرکانسهای آن دارید را در لیست محاسبه شده توسط این نرم افزار انتخاب می کنید و با دیدن جزئیات مسیر دقیق قرار گیری دیش شامل آزیموت و فراز و ساعت ال ان بی جهتی که باید دیش را تنظیم کنید مشاهده می کنید. همچنین با این نرم افزار می توانید مقدار فاصله مناسب دیش از یک مانع را با دادن ارتفاع مانع محاسبه کنید.



تصویر جزئیات محاسبه شده برای ماهواره هات برد در تهران


نحوه کار با فایندر:
در منوی نصب ریسیور یا کارت دی وی بی گزینه جستجوی دستی را انتخاب کنید و ماهواره و فرکانسی قصد دارید دیش را در مسیرش تنظیم کنید در آن وارد کنید. سعی کنید برای اینکار به دلیل بالا رفتن دقت در ولتاژ 18v قطبیت H از فرکانسهای نمونه که قطبیت آنها افقی یا همان Horizontal است استفاده کنید . به سراغ دیش و ال ان بی رفته و ال ان بی را در فاصله کانونی دیش که برابر است با فاصله سر ال ان بی از عمق دیش به اندازه قطر دیش به توان 2 ( فاصله کانونی = اندازه قطر دیش به توان 2 ) نصب کنید. سپس فایندر را در مسیر ریسیور و ال ان بی قرار دهید به این صورت که قسمتی که روی فایندر نوشته شده to LNB به به ال ان بی و سر دیگر فایندر را به کابل اصلی که به ریسور متصل است ببندید .توجه داشته باشید در صورتی که کابلها را جابجا وصل کنید احتمال خرابی فایندر وجود دارد. همچنین اگر در مسیر ال ان بی و ریسور از سوئیچ استفاده شده سوئیچ را از مسیر بین ال ان بی و ریسیور خارج کنید و قطعه دیگری غیر از فایندر در این مسیر قرار نداشته باشد. در قدم بعدی ساعت ال ان بی خود را تنظیم کنید یعنی با چرخاندن ال ان بی نشانه مثلثی کنار ال ان بی را در وضعیتی که به آن Skew یا ساعت ال ان بی می گویند تنظیم کنید که برای نمونه Skew برای ماهواره HotBrid در تهران 40/89 درجه یا همان ساعت 11 است. بعد از اینکار با چرخاندن ولومی که روی فایندر قرار دارد عقربه نشانگر را روی عدد 5 یا 6 قرار دهید سپس دیش را در جهت افقی مورد نظر بصورت تقریبی قرار دهید و با جابجایی افقی سعی کنید که با دریافت دقیق تر فرکانس ها در جهت مناسب عقربه نشانگر فایندر به سمت عدد 10 برود . هر کجا عقربه نشانگر فایندر به عدد 10 رسید با ولوم فایندر عقربه را روی 6 تا 7 بیاورید بعد از اینکه جهت افقی را بصورت حدودی به دست آوردید، کمی پایه دیش خود را محکم کنید و سپس دیش خود را در مسیر عمودی یا فراز یا همان Elevation تقریبی قرار دهید و باز هم با بالا و پایین بردن سر دیش سعی کنید با کمک فایندر سعی در بهتر کردن شدت فرکانس کنید. باید اینقدر این مراحل را انجام دهید تا دیگر عقربه نشانگر فایندر به سمت عدد بالاتر نرود.





توجه داشته باشید این کار کمی نیاز به تجربه دارد و ممکن است برای بار اول کمی برای شما مشکل باشد. برای تنظیم دیش می توانید تلویزیون و ریسیور را به کنار دیش ببرید ولی این کار با فایندر دقیق تر و سریعتر انجام می شود. قیمت یک فایندر آنالوگ در حدود 10 تا 13 هزار تومان است .


Download دانلود - 1.57 مگابایت
Home Page سایت سازنده
Link سایت منبع

منبع:http://www.mics.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد