کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

طریقه آپگرید همه مدل رسیور های یورو استار All Models

این مدل از رسیورها را میتوان از اولین مدلهای دیجیتالی اعلام کرد که وارد بازار ایران شد . از لحاظ سخت افزاری قابل مقایسه با دستگاههای کنونی نیست و همچنین از لحاظ پشتیبانی نرم افزاری را خودتان قضاوت کنید . مدلهای زیادی دارد ولی مدل 9700fta آن به تناسب بیشتر از سایر مدلهایش است. برای آپگریت دستگاه خود با ما همراه باشید .
برای آپگریت به یک سیم پورت سریال معمولی نیاز دارید که در آن پینهای 2 به 2 و 3 به 3 و 5 به 5 متصل شده باشد. بعد از تهیه کابل شما نیاز به برنامه هایپر ترمینال ویندوز خود دارید .

برخی از مدلهای یورواستار را با هایپر ترمینال بایستی انجام داد. پس ابتدا نحوه آماده سازی برنامه هایپر ترمینال را با هم مرور کنیم البته مراحل زیر در مورد آماده سازی برنامه هایپر ترمینال ویندوز در تمام نگارش های ویندوز یکسان است .
1- برنامه هایپرترمینال ویندوز را اجرا کنید تا بتوان بوسیله آن به رسیور فایلی فرستاد !!
در صفحه یبعدی که ظاهر می شود نحوه ی کانکشن را مطابق پورتی که سیم به آن وصل است انتخابکنید. برای مثال من سیم پورت سریال را به پورت شماره ی 1 متصل کرده ام COM1 or COM2 در کامپیوتر شما چیست؟! همان را انتخاب کنید. شما میتوانید فایل آماده شده توسط خود سایت را دانلود کنید .
2- فایل یوروباکس را دانلود کنید و آن را unzip کنید. برنامهیورو باکس(همان هایپر ترمینالی است که میتوانید خودتان تهیه کنید) را اجرا کنید.
3- برای فرستادن فایل از منوی Transfer گزینه ی Sendfile را انتخاب کنید
4- در صفحه ی ظاهر شده ابتدا پروتکل را 1K Xmodem انتخاب کنید و سپس فایل Bin جدید رسیور را که از سایت http://www.eurostar-digital.com/ قابل دریافت است انتخاب نمایید.دقت کنید که مربوط به رسیور خودتان و همان مدل باشد.
5- صبر کنید !!! روی Send کلیک نکنید! این صفحه را فعلا نببندید چون برای نگارش های مختلف یورو استار باید پس از اتصال رسیور به پورت سریال کامپیوتر در صفحه هایپر ترمینال مواردی را مشاهده و سپس اقدام به فرستادن فایل کنید!!
چگونه مطمئن شویم که اتصال کامپیوتر به رسیور مشکلی ندارد؟؟
برای اینکه مطمئن شوید آیا اتصال درست است یا خیر؟ رسیور را توسط کابل سریالی که تهیه کرده ایم به کامپیوتر متصل میکنیم . سپس رسیور را روشن کنید. اگر در صفحه ی هایپر ترمینال خطوطی را مشاهده کردید یعنی اینکه اتصال صحیح است و مشکلی ندارد. یکی از مشکلات رسیورهای اصل و ارتقاء نیافته یورواستار مشکل با کارتهای تقلبی یا کپی است . برای مثال کانالهای ABsat تعدادی کانال را باز می کند و تعدادی دیگر را خیر! پس از آپگریت این مشکل برطرف خواهد شد.
نکته بسیار مهم : پس از آپگریت حتما رسیور را set to FACTORY DEFAULT کنید متاسفانه باید دوباره LNB ‌ و سوییچرها تعریف شوند و کانالها را با اسکن میتوانید بار دیگر داشته باشید.
موارد اختصاصی :
برای رسیور 9900v+ciپس از اتصال به کامپیوتر :
ابتدا رسیور را خاموش کنید . سپس POWER BUTTON را فشرده و رسیور را روشن کنید ( آنرا رها نکنید ) . هنگامی که جمله ی "Waiting forDownloading" بر روی هایپر ترمینال ظاهر شد دکمه ی ذکر شده را رها کنید و اکنون می توانید از قسمت Send همانطور که گفته شد نرم افزار رسیور را آپدیت کنید. Send را فشار دهید اگر پیغام فوق را مشاهد نکردید دوباره این مرحله را تکرار نمایید. در هنگام آپگرید که حدودا چهار دقیقه طول می کشد دست به چیزی نزنید!!!! چون شرمنده خانواده خواهید شد. پس از دانلود کامل کمی صبر کنید تا خطوط زیر در صفحه ی هایپر ترمینال ظاهر شود :

"Initialising user i/f =>

StartDBS_usif_task...
usif process created succesfully
*** Eurostar logo on....user I/F OK"



برای رسیور EURO-Box 8110 AD+CIپس از اتصال به کامپیوتر :
ابتدا رسیور را خاموش کنید . سپس POWER BUTTON را فشرده و رسیور را روشن کنید ( آنرا رها نکنید ) . هنگامی که جمله ی زیر"Waiting forDownloading" بر روی هایپر ترمینال ظاهر شد دکمه ی ذکر شده را رها کنید و اکنون می توانید از قسمت Send همانطور که گفته شد نرم افزار رسیور را آپدیت کنید.send را بزنید اگر این پیغام را مشاهد نکردید دوباره این مرحله را تکرار نمایید. در هنگام آپگرید که حدودا چهار دقیقه طول می کشد از قطع کردن کابل و یا قطع ارتباط رسیور با کامپیوتر خودداری کنید .

Eurostar CI DVB ver 1.10 Jan 12 1999 at41:02: 14

Ram Clear


برای رسیور 8800adp+2ciپس از اتصال به کامپیوتر :
در فایل مربوط به این رسیور برنامه خاص خودش موجود است که بجای هایپر ترمینال می توان از آن استفاده نمودو خیلی هم بهتر از هاپرترمینال است و روش کار با آن خیلی راحت است:
ابتدا این مدل از رسیور یورواستار را برای آپگریت کردن باید به حالت BOOT ببریم .برای اینکه این رسیور در حالت BOOT قرار گیرد می توان دکمه های <MENU> and <EXIT> را به مدت 3 یا 4 ثانیه نگه داشت و سپس آنها را رها کرد. سپس با استفاده از برنامه ی فوق ابتدا پورت صحیح را انتخاب نموده و سپس فایل رسیور را در آن باز کرده و نهایتا روی Start کلیک کنیدو تا انتهای دانلود کردن باز هم به چیزی دست نزنید.!!
برای رسیور9000_2ci_38cc و 9900v+2ci_38ccپس از اتصال به کامپیوتر :
برای این مدل ابتدا ارتباطات را برقرار کرده و رسیور را روشن کنیدتا پیغام زیر در صفحه ی هایپر ترمینال مشاهده می شود :

OK install ASC0INT


STI5500(SST)-EUROSTAR FTA-NS Boot Ver 1.00 May 12 2000 at22:42:14
? Select Boot mode

..........



به نقطه هایی که در حال نمایش هستند دقت کنید. قبل از اینکه تعداد آنها به 10 تا برسد . دقت کنید قبل از اینکه به 10 نقطه برسد. دکمه ی B را روی صفحه کلید فشار دهید . سپس پیغام زیر ظاهر می شود در غیر اینصورت باید این مرحله را تکرار کنید

STI5500(SST)-EUROSTAR FTA-NS Boot Ver 1.00 May122000at 11:41:47

? Select Boot mode
!!!Download mode.....
Ram Clear
Download ROMimage


سپس بر روی دکمه send کلیک کرده و فایل را برای رسیور بفرستید و کمی صبر کنید . از اتمام پایان آپگریت در همه مدلها باید اطمینان حاصل کنید بعد ارتباط را قطع کنید.
برای رسیورهای2ci_nim _9000و همچنین 2ci_silicon _9000پس از اتصال به کامپیوتر :
دقیقا مانند9000_2ci_38cc عمل کنید.
برای این مدل از رسیور ها معمولا سوال این است که از کدام فایل باید استفاده کنیم ؟ اگر شما از نوع فلش خود مطلع هستید که nim است یا silicon خوب پاسخ معلوم است. اما اگر نمی دانید که کدامیک است ابتدا فایل nim را بریزید اگر کار کرد و مشکلی نداشتید که درست ریخته اید ولی اگر کار نکرد نگران نشوید هیچ مشکلی پیش نیامده با خیال آسوده فایل silicon را بریزید . این روش آزمون و خطا است . مطمئنا رسیور شما کار خواهد کرد .
برای رسیور 9000_2ciplus122و 9950_hddپس از اتصال به کامپیوتر :
دکمهchannel UP را روی رسیور نگه داشته و در همین حال powerON کنید! اگر پیغام زیر را روی صفحه ی هایپر ترمینال مشاهده کردید دکمه ی ذکر شده را رها کنید.

SelectDownload

Timeout
3-01
Loading



سپسفایل را به رسیور منتقل کنیددر آخر پیغام System initialized - hit ESC to enter testtoollظاهرخواهد شد.
برای رسیور 9000ci_newو دیگر مدلهایش که در بالا ذکر نشده پس از اتصال به کامپیوتر :
ابتدا رسیور را خاموش کنید . سپس POWER BUTTON را نگه دارید و تا پیغام زیر ظاهر نشده آنرا رها نکنید :

"For EuroBox9000CI :"Ram Clear

برای رسیور 9700ftaبعد از انجام عمل بالا (ابتدارسیورراخاموش کنید. سپس POWERBUTTONرانگهدارید)بایدپیغام زیرنمایان گردد:

"For EuroBox9700FTA :"Ram Clear

برای رسیور 9900 v ci بعد از انجام عمل بالا (ابتدارسیورراخاموش کنید. سپس POWERBUTTONرانگهدارید)بایدپیغام زیرنمایان گردد:

"For EuroBox9900V+CI :"Waiting forDownloading

وبالاخره برای رسیور8110ad+ci بایدپیغام زیرنمایان شود :

"For EuroBox8110AD+CI :"RamClear


ادامه ی کار هم مانند دیگر مدلهایش است .
برای بقیه ی رسیورها هم پیغام آماده شدن آنها را برای دریافت فایل در بالا ملاحظه می نمایید و نیازی به توضیح اضافی ندارند. در آخر هم لازم است اشاره کنم:
نکته بسیار مهم : پس از آپگریت حتما رسیور را set to FACTORY DEFAULT کنید متاسفانه باید دوباره LNB ‌ و سوییچرها تعریف شوند و کانالها را با اسکن میتوانید بار دیگر داشته باشید.

منبع:www.itsat.org

نظرات 1 + ارسال نظر
امین جمعه 23 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام در مورد رسیور نکست ویو ۲۶۰۰ بدونم که آگریت میشود یا نه
بعد طریقه آگریت شدنش
ممنون و متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد