کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

جمع‌آوری دیش‌های ماهواره



فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: پلیس با حکم قضایی به مشاعات کلیه منازلی که تجهیزات ماهواره آنها آشکار باشد، ورود پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، سردار مرتضی طلایی که عصر امروز در جریان یک نشست خبری با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: بر این اساس ‌ماموران پلیس ابتدا از مدیر، هیأت مدیره ساختمان و یا ساکنین، درخواست می‌کنند نسبت به تحویل تجهیزات ماهواره وارد عمل شوند و در غیر این صورت وارد مشاعات منازل که شامل پشت بامها می‌شود، شده و تجهیزات ماهواره را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با تاکید بر این که ماموران پلیس به هیچ وجه به داخل واحد‌های مسکونی وارد نمی‌شوند، تصریح کرد: ماموران پلیس خودسرانه، کاری انجام نمی‌دهند، از این رو با اخذ دستور قضایی وارد منازل می‌شوند.

سردار طلایی اضافه کرد: جمع‌آوری دیش‌های ماهواره، موضوعی نبوده که مربوط به امروز باشد و در استمرار پیگیری‌های گذشته پلیس در برخورد با قاچاق و استفاده غیرمجاز از ماهواره است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این که در صورتی که ساکنین منازل و یا هیأت مدیره‌ها در اجرای قانون با ضابطان همکاری نکنند، مراتب با تشکیل پرونده به مقام قضایی اطلاع داده می‌شود، ادامه داد: در این صورت، ماموران با اخذ دستور قضایی، خود به ساختمان ورود پیدا کرده و نسبت به جمع‌آوری تنها گیرنده‌ها اقدام می‌کنند.

وی جمع‌آوری ماهواره‌ها را از وظایف ذاتی پلیس در راستای برخورد با جرایم آشکار عنوان کرد و از شهروندان تهرانی درخواست کرد که خود نسبت به جمع‌آوری تجهیزات آشکار ماهواره اقدام کنند، پیش از آنکه عوامل پلیس وارد عمل شوند.

سردار طلایی در عین حال خاطرنشان کرد: گروههای ویژه‌ای برای جمع‌آوری ماهواره‌ ایجاد نشده اما تیمی که اقدام به اجرای این قانون می‌کند، آموزش‌های لازم را دیده و توسط فرماندهی توجیه شده‌اند.

وی افزود: پلیس همواره درصدد است تا وظایف ذاتی خود را با نگاه فرهنگی انجام دهد و البته نه این که کار فرهنگی انجام دهیم.

سردار طلایی با تاکید بر این که پلیس به حریم خصوصی افراد وارد نمی‌شود، گفت: شهروندان در صورت مواجهه با چنین مواردی، مراتب را با مرکز نظارت همگانی ناجا (197) در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد:‌ پلیس بر حسب ضرورت و با توجه به فراوانی ماهواره که قبح آن در جامعه شکسته شده، وارد عمل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
بتی جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.navamedia.blogfa.com

غلط می کنن ماهواره هاراجمع کنن همه مردم ازماهواره استفاده می کنند و مردم می خواهندماهواره داشته باشد و استفاده ازماهواره کارخلافی نیست و هیچگونه ضرری ندارد اول برن کلاهبردارها-دزدهارو-معتادین-اوباش هارواول ازهمه جمع اوری کننداینهامهمتر ازماهواره است که هیچ بدیی نداره اگرماهواره هاروجمع کنن من یاهمه مردم دوباره ماهواره خواهیم گرفت(ما پیروزیم چون حق باملت ایران است)انشالله سایت پاشاست۱۰۰ساله بشود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد