کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

توضیحاتی کامل در مورد سیستم های کد گذاری

انواع سیسستم های کد گذاری کانال های کد شده :

 

1- سیستم کد گذاری Irdeto:

Irdeto اولین سیستم کد گذاری در سیستم دیجیتال می باشد و از زمانی که در مجموعه کانالهای DF1 مورد استفاده قرار گرفت، معروف شد بعدها در مجموعه Premiere ادغام گردید. امروزه معروف ترین مجموعه کانال هایی که از این سیستم استفاده می کنند Canal Pluse Holland می باشد که برنامه هایش را به زبان انگلیسی و با زیر نویس پخش می کند در ابتدا فکر می شد که Irdeto غیر قابل هک باشد ولی هکرها خلاف این موضوع را با شکستن این قفل ثابت کردند و اولین کارت تقلبی در بازار منتشر شد و در این حال بود که بسیاری از این کانال ها از این سیستم استفاده می کردند بنابراین برای جلوگیری از دزدی و تقلب سیستم Betacrypt که نسخه پیشرفته Irdeto است توسط کانال های premiere world و media vision  و orf مورد استفاده قرار گرفت . آنها فکر میکردند این سیستم مطمئن است ولی این بار هم کارت های تقلبی توسط هکر ها به بازار آمد .

پس از آن یک سری کانال های یونانی به نام nova نوع جدیدتری از از Irdeto را به نام Irdeto2 استفاده کرد که در واقع نوع اصلاح شده Irdeto بود و تا به حال هک نشده است.

کارت های Irdeto2 با استفاده از یک خشاب که Irdeto Free Cam  نامیده شد ولی هم اکنون با نصب نرم افزار کلیه کانال های کد گذاری شده با Irdeto را باز می کند منتهی شما باید کد های لازم را به برنامه بدهید تا این سیستم باز شود.

 free cam از زمانی که قابلیت رمز گشایی سه سیستم Irdeto , seca و  viaccess را دارد بیشتر مورد پسند واقع شد.

 

2- سیستم کد گذاری Irdeto2:

نوع جدید Irdeto البته با سازگاری کمتر نسبت به سیستم ها قبلی . این سیستم توسط معدودی از مجموعه کانال های کارتی نظیر Showtime و Nova در نایل ست و برخی از کانال های  porno s..e..x استفاده می شود و تا به حال هک نشده است.

 

3- سیستم کد گذاری Beta Crypt :

یکی از انواع Irdeto می باشد و در واقع می توان گفت که این سیستم تقویت شده Irdeto می باشد . این سیستم فقط توسط کانال های کارتی آلمان نظیر premiere world و  orf مورد استفاده قرار می گیرد.

 

4- سیستم کد گذاری Viaccess :

ویااکسس اختراع فرانسوی ها می باشد و اکثرا توسط تلویزیون های فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرد . البته این سیستم توسط هکر ها هک شده است.

 

5- سیستم کد گذاری Viaccess2 :

این سیستم ، سیستم کد گذاری جدیدی نیست ولی نوع تکامل یافته ویاکسس می باشد . کانال های rtv , hrt , srg-switzerland , ntv , art , slovenia و ultra blue , s..e..x view , satrisfaction و چند کانال دیگر هم با این سیستم کد گذاری پخش می گردند .

ویاکسس2 نوع تکمیل شده ای از ویااکسس1 بوده و از نظر تقلب و هک مطمئن تر است . هر چند اخیرا این سیستم نیز هک شده است .

 

6- سیستم کد گذاری Cryptoworks :

این سیستم توسط شرکت فیلیپس ابداع شد و تصور می شد از نظر هک شدن در امان باشد ولی اخیرا این سیستم نیز هک شده و کارت های تقلبی در بازار پخش شده اند.

این سیستم بیشتر در تلویزیون های کابلی مورد استفاده قرار می گیرد . اخیرا در اینترنت کدهای Hex این سیستم توسط هکر ها عرضه شده است.

معروفترین کانال هایی که از سیستم استفاده می کنند مجموعه کانال های دیجی ترک در ماهواره یوتلست w3 می باشد این مجموعه با حدود 80 کانال فوق العاده جذاب و کامل است و یکی از مزایای آن پخش برنامه ها به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد و برای استفاده از برنامه هایی که توسط این سیستم کد گذاری شده اند شما به خشاب Cryptoworks cam و یا رسیوری مثل هیوماکس 5500 که قابلیت استفاده از این نوع کارت ها را دارد نیاز دارید.

همچنین با استفاده از نرم افزار در برخی از رسیور ها نظیر aston قابلیت استفاده از کم  Cryptoworks  را به آن اضافه کنید.

 

7- سیستم کد گذاری Conax :

این سیستم اختراع شرکت نروژی Telenor بوده و در برخی از کانال های اسکاندیناوی و چند کانال اسلواکی استفاده شده است. این سیستم نیز هک شده و کارت های تقلبی آن در بازار موجود است.

 

 8- سیستم کد گذاری Powervu :

 این سیستم کد گذاری نیز در برخی از کانال های کابلی مورد استفاده قرار می گیرد و تا به حال هک نشده است.

 

9- سیستم کد گذاری NagraVision :

این سیستم اغلب توسط اسپانیایی ها مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر کانال های موجود در ماهواره Hispsat با این سیستم کد گذاری شده اند. چند تا از کانال های لهستانی ماهواره هاتبرد هم از این سیستم استفاده می کنند . در ماهواره ترکست نیز مجموعه استار نیز از این سیستم استفاده می کند. کارت های تقلبی این سیستم در بازار فراوان است و در واقع هک شده است.

 

10- سیستم کد گذاری Mediaguard/seca :

به غیر از Irdeto و viaccess این سیستم بیشترین استفاده را در بین کانال های تلویزیونی دارد . کم ویژه برای استفاده از این سیستم به نام seca طراحی شده است . به هر حال seca یک سیستم کد گذاری نبوده بلکه مخفف اسم یک سازمان با نام societe europeenne de controle d access به معنی انجمن اروپایی کنترل دسترسی است که با نام mediaguard شناخته می شود.

canal plus از این سیستم برای کد گذاری کانال هایش استفاده می کند . رسیور های استارست aston و سامسونگ دارای استفاده از کارت های این سیستم هستند اما با این وجود به طور 100 در صد با این کارتها سازگاری ندارد، مخصوصا اگر کارت ها از نوع تقلبی باشند به عنوان مثالcanal plus france +cyfra,canal digitaalکه از این سیستم secaاستفاده میکنند با این کارتها به درستی کار نمیکنند.

 

11- سیستم کد گذاری Video Guard :

این سیستم برای نخستین بار توسط مجموعه اسکای دیجیتال انگلیس مورد استفاده واقع شد در حال حاضر مجموعه های yes , ote , stream tv , tele + digitale از این سیستم استفاده می کنند این سیستم تا به حال هک نشده بود ولی گویا اخیرا کارت های تقلبی آن در بازار پخش شده و البته کم خاصی برای استفاده از این سیستم وجود ندارد.

 

منبع: ست ایران اوارجی

ویرایش: پاشاست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد