کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

تبادل لینک و لوگو

 

دوستان عزیزی که درخواست تبادل لینک و لوگو دارند، میتوانند پس از دادن لینک به پاشاست و قراردادن لوگوی پاشاست، آدرس کامل وبلاگ و لوگوی خود را در قسمت نظرات
این تایپیک مطرح نمایند. لازم بذکر است که پس از گذشت یک هفته از ایجاد این تایپیک لینک و لوگوی شما در این وبلاگ قرار میگیرد.

کانال iran music و PMC MOVIES

 کانال iran music در هاتبرد بصورت آزمایشی روی ایر رفت. 
این کانال 24 ساعته که برنامه های خود را از آلمان پخش میکند با در پیش گرفتن سیاست mitv منحصرا" 
به پخش کلیپهای خوانندگان داخل کشور خواهد پرداخت. 

 مشخصات دریافت:

  Hotbird
   FREQ: 11604
  SR: 27500
  POL: HOR
  FEC: 3/4

Image hosting by TinyPic

همچنین لوگوی شبکه تلویزیونی PMC در ماهواره نیلست روی ایر رفت. 
این کانال مربوط به شبکه دوم PMC به نام PMC MOVIES می باشد که قرار است بزودی راه اندازی شود. 
به نظر میرسد مسئولین این کانال در حال رایزنی با کمپانیهای فیلم سازی هالیوود برای دریافت اجازه پخش فیلمها هستند. 
PMC MOVIES در صورت بدست آوردن موافقت شرکتهای مذکور، فیلم های هالیوود را با زیر نویس فارسی پخش خواهد کرد.
  سایت PMC یک نظرسنجی در رابطه با پخش این کانال روی عربست و یا نیلست برپا کرده است که انتظار میرود تعداد بیشتری از بینندگان به نیلست رای دهند و درنهایت پخش برنامه های این کانال در نیلست قطعی گردد.

مشخصات دریافت:
  Nilesat
 FREQ: 11595
 SR: 25775
                POL: VER               
 FEC: 2/3

Image hosting by TinyPic

ارتباط با ما

 

کاربران محترم، لطفا برای سفارش کتاب و ارتباط با ما با از طریق pashasat@gmail.com تماس بگیرید.

روش نصب ماهواره Express A1R در 40 درجه شرقی

 

ماهواره Express A1R در تاریخ 10/06/2002 توسط موشک Proton در مدار 40 درجه شرقی قرار گرفت. دارای دو باند C وKu می باشد و
چندی پیش هم ماهواره جدید Express AM 1 کنار این ماهواره قرار گرفت .

این ماهواره دارای چند کانال c باند روسی و  2 کانل ku باند با نامهای Ukraina i Svit و space-a متعلق به کشورهای اوکراین و آذربایجان میباشد و کشورهای آسیای میانه و قسمت شمالی ایران (شامل تهران ) را پوشش میدهد .

روش تنظیم دیش:
1- دیش را روی ماهواره ترک ست قرارداده  و  به اندازه دو درجه پایه دیش را به سمت راست بچرخانید .

2- میله پشت دیش را حدود نیم سانت بالاتر بیاورید .

3- برای جهت یابی هم از فرکانسهای زیر استفاده نمایید.
 11609 سیمبلریت 3750 عمودی
 11659 سیمبلریت 3333 عمودی

نکته: با قرار دادن دیش در موقعیت 41 درجه (مابین 42 درجه و 40 درجه ) میتوان چند کانال از کاناهای ترک ست را همراه کانال های این ماهواره دریافت کرد .


DVB Card ها

 

واژه DVB مخفف عبارت  Digital Video Broadcasting  و یا پخش ویدئوی دیجیتال می باشد .

DVB روشی برای ارسال همزمان چندین کانال صوتی و تصویری ، اطلاعات مشترک آنها ، اطلاعات مربوط به نام کانال ها و اطلاعات Teletext ، EPG  و ... می باشد .

در حقیقت استاندارد DVB شامل زیر مجموعه هایی است که هر کدام برای منظوری خاص بکار می روند ، این زیر مجموعه ها شامل موارد زیر می شوند :

DVB-S : مخفف DVB-Satellite می باشد و برای ارسال دیجیتال اطلاعات رسانه ای از طریق ماهواره استفاده می شود .

DVB-C : مخفف DVB-Cable می باشد و استانداردی برای ارسال دیجیتال اطلاعات رسانه ای از طریق کابل برای تلویزیونهای دیجیتال کاربرد دارد .

DVB-T : مخفف DVB-Terrestrial می باشد و برای ارسال اطلاعات رسانه ای دیجیتال از طریق آنتن های زمینی برای تلویزیون های دیجیتال کابرد دارد .

DVB-SI : مخفف DVB-Service Information می باشد و کاربرد آن در ارسال دیجیتال اطلاعات رسانه ای وابسته به نوع سرویس می باشد .

DVB-CI : مخفف DVB-Common Interface conditional access می باشد . از این استاندارد برای ارسال اطلاعات مربوط به سرویس های کد شده و کارتی ویژه استفاده می شود .

کارت های DVB مانند سایر کارت های سخت افزاری بر روی PCI Slot کامپیوتر نصب شده و قابلیت دریافت دیتا ( Data ) و تصویر را دارند ، به این معنی که می توانید برای Recieve کردن اطلاعات از آنها استفاده کنید .

برای استفاده از اینترنت باید یک اکانت از سرویس های یک طرفه خریداری و تجهیزات دریافت خود را بر روی ماهواره سرویس دهنده تنظیم نمائید ، سپس با وارد کرد ID و Password اکانت خود ، از اینترنت پر سرعت استفاده کنید .

کارتهای DVB قابلیت  Send  نداشته و شما همــزمان باید از یک اینترنت Dial up برای Send استفاده کنید ، سرعت دریافت ( Recieve ) اطلاعات در اینترنت ماهواره ای بسیار بالاتر از خطوط Dial up  بوده (  400Kbps تا 2Mbps ) که برای دانلـــود بسیار مناسب می باشند .


کارت های DVB موجود در بازار شامل Dec3000 , Pinacle , Twinhan , Nova , Nexus , Skystar 2 و ... بوده که از لحاظ سازگاری و کیفیت کارتهای Skystar2 قابل ملاحظه می باشند . البته نوع USB از کارت های DVB نیز موجود است که از لحاظ قابلیت حمل مورد توجه بوده و بیشتر برای Laptop استفاده می شود . در اینصورت کامپیوتر شما باید از USB 2 بهره گیرد .