کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

آموزش نصب ماهواره های خانگی 100%

شروع نصب :
۱- کلیه اتصالات کابلی از ال ان بی تا ورودی IN LNB رسیور و خروجی تصویر رسیور را برقرار کنید.

۲- فاصله مرکز قرار گرفتن LNB تا مرکز دیش را دقیق تنظیم کنید در دیشهای ۹۰ تا ۱۱۰ cm عددی بین ۵۴ تا ۵۷ سانتیمتر است و دقت کنید هر سه پایه یک اندازه باشند و کوتاه بلند نباشند و در موقع نصب پس از گرفتن سیگنال آنقدر اندازه ۳پایه ها را کوتاه و بلند کنید تا به بهترین وضعیت گیرندگی سیگنال برسید و همانجا هر ۳ پایه را محکم کنید .

۳-ساعت LNB یا همان UP که جهت چرخش LNB به دور خودش است را روی ساعت دقیق تنظیم کنید که در ۹۹٪ ماهواره ها UP روی ساعت ۱۱ یا ۵ است مثل ماهواره Hotbird,Telstar و.. فقط ماهواره Turksat 1c روی ساعت ۱۲ یا ۶ است و این یکی از مهمترین عوامل تنظیم است .

۴- بعد از کارهای بالا مشخص کنید که کدام ماهواره را می خواهید بگیرید و در کدام جهت اگر جهت تقریبی را بدانید کار راحت تر است اگر نمی دانید سمت قبله را شاخص خود قرار دهید که اتفاقا ماهواره ترک دقیقا در جهت قبله است و بهترین شاخص برای شروع نصب . و سپس دستگاه خود را روشن کنید و اگر کانال از قبل روی رسیور هست روی کانال مورد نظر بروید و شاخص سیگنال رسیور را فعال کنید که در رسیورهای مختلف روشهای متفاوت دارد و اگر کانالی قبلا سرچ نشده باید به دستگاه فرکانس بدهید مثلا در رسیور۴۶۱۰ strong برای دیدن شاخص سیگنال کانال مورد نظر باید از اینجا برویم : menu/installation/antenna setup و برای دادن فرکانس از اینجا : menu/installation/tp scan edit بعد باید توجه ما فقط به شاخص سیگنال و تغییرات در سطح و قدرت گیرندگی باشد که یا بصورت در صدی است ویا عددی و در بعضی
رسیورها با شدت بوق و تغییر رنگ همراه است .

۵ - برای گرفتن ماهواره hotbird با توجه به شاخص قبله وقتی پشت دیش هستید تقریبا ۲۰ درجه به سمت راست بچرخوانید و سعی کنید روی یک کانال قوی مثل vox باشد با فرکانس ۱۱۰۵۴ سیمبل ۲۷۵۰۰ و پولاریزاسیون افقی ۱۸ ولت .

۶ -ما باید در ۲ جهت دیش را حرکت دهیم اول افقی یا همان چپ و راست و دوم عمودی یا بالا پایین که با حرکت میله عمودی زیر دیش میسر است . پس با حرکت میلیمتری دیش را کمی به سمت راست یا چپ می دهیم و در همان حال در حالت عمودی نیز دیش را حرکت می دهیم البته اینکار احتیاج به صبر و ریزه کاری دارد و آنقدر دیش را حرکت می دهیم تا ابتدا سطح یا level بالا برود و سپس شاخص قدرت سیگنال که اگر حتی ۲۰٪ هم گرفت مشخصه این است که اندکی سیگنال دریافت کرده ایم و به حرکات ریز افقی عمودی دیش آنقدر ادامه می دهیم که رنج قدرت بالای ۸۰٪ بگیرد و آنوقت دیش را در جای خود محکم می کنیم و بقیه کانالها را سرچ میکنیم البته بعضی از کانالها کلا ضعیف هستند و شاید بالای ۴۰٪ نگیرند پس روی این کانالها زیاد وقت نگذارید .

ساعت Lnb :
منظور از ساعت Lnb یک فلش کوچک و یا یک پیکان کوچک و یا یک مثلث کوچک بر روی کلکی Lnb است لذا فرض کنید که روبروی دیش قرار گرفته اید و ال ان بی را روی آن می خواهید نصب کنید ,حال خود دیش را یک ساعت فرض کنید و این فلش را عقربه ساعت , سپس این فلش را روی ساعت فرضا 11 قرار دهید.

در نصب دیش جدا از تنظیم پایه عمودی و چرخش افقی یک نکته مهم و حیاتی وجود دارد و آن محل صحیح قرار گرفتن UP یا همان فلش lnb است که در قدرت گیرندگی امواج بسیار بسیار مهم است و خیلی ها هم up lnb را با فیش ورودی آنتن lnb اشتباه میگیرند که این نکته در ال ان بی های مختلف متفاوت است مثلا در lnb Strong قدیمی که اکثرا هم از این نوع استفاده میکنیم اگر دقت کنیم کلمه up در لبه بالایی دایره ای شکل ال ان بی حک شده و به راحتی قابل رویت است و این همان نقطه ای است که باید روی ساعت دقیق تنظیم شود ولی اگر بخواهیم کار راحت بشود میتوانیم جای فیش را مبدا قرار دهیم و به این صورت عمل کنیم که وقتی میگویند ساعت ۱۱ یا ۵ سر فیش باید روی ساعت ۳ یا ۹ باشد و وقتی میگویند ساعت ۱۲ یا ۶ ( که هر دو یکی هستند) سر فیش باید روی ساعت۴ یا ۱۰ باشد.
و در ال ان بی های دیگر مانند Nokia قدیمی و جدید محل UP همان شکاف وسط ال ان بی است.
همونطوری که اکثرا میدونید ماهواره هایی مانند : Hotbird و Nilesat و eutelsat و w3Telstar12 و atlantic bird سیگنالهای خود را روی ساعت ۱۱ یا ۵ میفرستند ولی در بین ماهواره هایی که ما بیشتر با آن سرو کار داریم تنها ماهواره Turk sat هست که روی ساعت ۱۲ سیگنالهایش را میفرستد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد