کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

آموزش آپگرید رسیورهای Dreambox

1-     رسیور را از برق بکشید .

2-     ارتباط بین کامپیوتر و رسیور را بوسیله کابل سریال برقرار کنید.

3-     لودر DreamUp را اجرا کرده و پورت کام مناسب را انتخاب نمایید.

4-     روی Connect کلیک کرده و رسیور را به برق بزنید.

5-     روی لودر، در قسمت Progress  نوار شروع به پر شدن میکند و به محض اتمام کار کلید Flash فعال میشود.

6-     اکنون روی Flash کلیک کنید و در پنجره باز شده فایل پچ مربوط به دستگاه خود را فرا بخوانید.

7-     پس از فراخوانی پچ ، انتقال فایل به رسیور بصورت اتوماتیک آغاز میشود.( لطفا" برای جلو گیری از آسیب دیدن دستگاه، تا اتمام انتقال فایل به چیزی دست نزنید).

8-     پس از اتمام عملیات انتقال پیغام  ظاهر شده را کلیک نمایید.

9-      بلا فاصله پس ازظاهر شدن بوت لوگو بر صفحه تلویزیون کلید Channel Up در پنل جلوی رسیور را نگه دارید تا در رسیورهای مدل 5620 عدد 9999 و در مدل 7000 پیغام Flash Erase در صفحه نمایشگر جلوی دستگاه ظاهر شود.

توجه: نرم افزارهای مربوطه از لینکهای Dreambox در قسمت پشتیبانان رسیورها در پاشاست قابل دریافت میباشد.

 

 

www.pashasat.tk

روش آپگرید رسیور topsat

 

1-     ابتدا کامپیوتر و رسیور را بوسیله کابل سریال بهم متصل نمایید و رسیور را از برق بکشید.

2-   نرم افزار لودر را اجرا کرده  و رویsetup comm . کلیک کنید.

3-     اکنون پورت مناسب را انتخاب نمایید.

4-     رویupgrade software  کلیک کرده و جدیدترین نرم افزار برای تاپ ست را فرا بخوانید.

5-     حال رسیور را به برق بزنید تا انتقال فایل آغاز شود.

6-     تا ظاهر شدن پیغامGOOD   به چیزی دست نزنید.

7-     پس از اتمام عملیات روی پیغام ظاهر شده کلیک نمایید .

 

برای دریافت لودر به http://www.kiteupgrade.com/Upgrade.zip مراجعه کنید.

روش تنظیم هاتبرد

با توجه به اینکه در نصب دیش برای ماهواره های مختلف هاتبرد جهت شاخص بوده و از آن بعنوان مبنا استفاده می شود لذا قبل از یادگیری نصب هر کدام از جهتها یادگیری نصب جهت هاتبرد ضروری است. و به همین جهت در این تایپیک از پاشاست آموزش نصب این جهت را برای استفاده کاربرانی که با آن آشنایی ندارند قرار می دهیم و پس از یادگیری تنظیم این جهت میتوانید در آرشیو مطالب پاشاست نصب سایر جهتها را دنبال نمایید.

مراحل نصب:

1- پس از بستن متعلقات دیش با استفاده از پرگار در روی زمین دایره ای ترسیم کرده و با استفاده از قطب نما جهت قطب را روی محیط این دایره مشخص کنید.

2- با استفاده از خط کش خطی به عنوان قطر دایره و بصورت عمود بر نقطه ای  که به عنوان قطب مشخص کرده اید رسم نمایید.

3- با استفاده از گونیا در امتداد مغرب خطی عمود بر قطر دایره رسم نمایید. امتداد این شعاع دایره بعنوان صفر درجه محسوب شده و از این خط به سمت راست غربی و به سمت چپ شرقی محسوب می شود.

4- چون هاتبرد از نظر موقعیت مداری در 13درجه شرقی قرار دارد پس با استفاده از نقاله وبا شاخص قرار دادن صفر درجه، 13درجه شرقی را مشخص نمایید.

www.pashasat.tk

5- ارتفاع میله پشت دیش را برای دیشهای 90حدود 40 سانتیمتر قرار داده و دیش را روی دایره ترسیمی طوری قرار دهید که LNB  در امتداد 13درجه که مشخص کرده اید قرار گیرد.

6- اکنون فرکانس11116 - عمودی - 27500را در منوی رسیور و قسمت تنظیم آنتن وارد کرده و فایندر را متصل کرده و دیش را به آرامی به طرفین و بالا و پایین حرکت دهید. ( در این حالت عقربه فایندر شروع به بالا و پایین رفتن میکند ) این کاررا تا موقعی انجام دهید که دیگر نشانگر فایندر دیگر بالا نرود.

7- ساعت LNB  را برای این جهت روی 11-10قرار دهید.

8- اکنون دیش را محکم کرده و در رسیور با استفاده از قسمت جستجوی دستی و نتورک سرچ و فرکانس 12539- افقی ، تمامی کانالها را اسکن کنید.

موفق و پایدار باشید.

                                               تهیه و تدوین توسط: تیم پاشاست

پاشاست ماندن یا رفتن...

 

     پیرو بحث تایپیک قبل در مورد تصمیم به تعطیلی پاشاست، همانطور که تعدادی از دوستان عزیز هم اشاره کرده بودند ، کپی رایت از مقوله هایی است که در ایران و خصوصا" در بین اکثر کاربران اینترنت به درستی جا نیفتاده است و ماهم به این امر بخوبی واقف هستیم.

در همین رابطه در گشت و گذاری که در وبلاگهای ماهواره داشتیم به وبلاگی برخورد کردیم که ضمن کپی برداری از آموزشهای سایتها و وبلاگهای ماهواره بدون ذکر منبع، حتی عکسهایی هم که توسط پاشاست و ایرانست تهیه شده و آدرسهای این دو وبلاگ روی آنها بود را ویرایش کرده و آدرس خود را قرار داده بود و فکر میکنم این مسئله برای هیچ بلاگری خوشایند نباشد.

در عین حال توجه به این نکته ضروری است که تقریبا تمامی وبلاگها و وبسایتها با کپی برداری با ذکر منبع نه تنها مخالف نیستند بلکه از این کار استقبال هم میکنند و ما هم دقیقا این انتظار را داریم که درصورت کپی برداری منبع مطلب هم ذکر شود.

 نکته دیگری که در رابطه با پاشاست مطرح شد، تغیر زبان آن به انگلیسی است. طی تحقیقی که در دو ماه گذشته در مورد مراجعین به پاشاست از طریق موتورهای جستجو و سایتهای ارائه دهنده آمار کاربران انجام شد نتیجه جالبی بدست آمد و آن اینکه تعداد مراجعات به پاشاست از ایران نسبت به مراجعات کاربران از سایر نقاط جهان در سطح پایینتری قرار دارد. از طرف دیگر طی چند ماه گذشته ایمیلهایی از طرف تعدادی از کاربران از دیگر کشورها که خواستار درج مطالب به انگلیسی شده بودند دریافت کردیم.

در مورد فیلتر شدن پاشاست طی چند هفته اخیر توجه شما را به این نکته جلب میکنم که در چند ماه گذشته پیغامهایی با منبع نامعلوم، با این عنوان که این وبلاگ به دلیل ترغیب جوانان به استفاده از برنامه های مبتذل! ماهواره فیلتر میشود، دریافت کردیم .اما بر همگان روشن است که در ماهواره کانالهی مختلفی برای سلیقه های مختلف، اعم از مذهبی، خبری، ورزشی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... وجود دارد و هر کس متناسب با نیاز خود از آنها بهره میبرد. در این ارتباط هم پاشاست با اعتقاد به آزادی و شعور انسانها تماشای هیچ کانالی اعم از مثبت و یا منفی را به کاربران خود توصیه نکرده است و تنها از نظر تکنیکی به قضیه نگاه کرده ودر راستای آموزش و خبر رسانی حرکت میکند.

پاشاست برخلاف آنانی که خود را قیم مردم میدانند و بدون در نظر گرفتن مقتضیات زمان و نیازهای مردم حتی برای حریم خصوصی و داخل خانه های آنان هم تصمیم میگیرند، بر این باور است که مردم خود شعور دارند و در هرحال آنجه را که به آن نیاز و علاقه دارند مشاهده خواهند کرد.

متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف به جنبه های منفی قضایا بیشتر توجه میشود و همین امر باعث میشود در بسیاری از جهات از کشورهای دیگر عقب بیفتیم.

چند وقت پیش ایمیلی از طرف یکی از کاربران پاشاست که ظاهرا" مثل بنده و بسیاری دیگر از جوانان این مرزوبوم با بیکاری دست به گریبان بوده اند، دریافت کردیم  با این مضمون که ایشان بهمراه برادر خود با استفاده از آموزشهای این وبلاگ توانسته اند کاری برای خود دست و پا کرده و درآمدی داشته باشند و این نکته برخلاف سایر موارد در رابطه با پاشاست به ما امید و انرژی بیشتری برای ادامه کار میدهد.

در پایان ضمن تشکر از دوستان و کاربرانی که نسبت به پاشاست لطف داشته و در تایپیک زیر نظر داده و راهنمای ما در امور بودند، به اطلاع میرساند تقریبا صد در صد دوستانی که در بحث شرکت کرده و نظر داده اند، با تعطیلی پاشاست مخالفند و ما هم به نظرات شما ارج مینهیم و علاوه بر عدم تعطیلی این وبلاگ تمام توان خود را در جهت هرچه پر بارتر شدن آن به کار میبریم.

                    موفق و پایدار با شید...

                                                     کوروش

پاشاست تعطیل می شود

به اطلاع کاربران محترم میرساند:
با توجه به عدم استقبال کاربران ایرانی از این وبلاگ و عدم رعایت حق کپی رایت از جانب تعدادی از همکاران وبلاگ نویس که بدون ذکر منبع اقدام به
کپی برداری از مطا لب وبلاگ می کنند و با اینکه مطا لب و آموزشهای متنوعی برای درج در وبلاگ آماده کرده ایم تصمیم داشتیم که این وبلاگ را تعطیل
کرده و یا حداقل زبان آن را به انگلیسی تغییر دهیم ولی با احترامی که به کاربران پاشاست قائل هستیم تصمیم گرفتیم که تصمیم در این زمینه ( تعطیلی پاشاست
و یا تغییرزبان به انگلیسی ) را به عهده شما کاربران گرامی گذاشته و خواهشمندیم که نظر خود را در این رابطه در قسمت نظرات این تایپیک مطرح کرده
و ما را در اتخاذ تصمیم درست یاری نما یید.
                                       با سپاس: کوروش

 

ترانسپوندر نیوز

- کانال MTC در هاتبرد با فرکانس 11785- هوریزونتال- 27500- 4/3 روی ایر رفت.
- Channel One با فرکانس  11785- هوریزونتال- 27500- 4/3 به هاتبرد بازگشت.
- کانالهای TRT1- TRT2- TRT3 - TRT4 و TRT INT با فرکانس 11919- ورتیکال- 24444- 4/3 در اوراسیاست فعالیت خود را آغاز کردند.
- Kanal A در اوراسیاست با فرکانس 12513- هوریزونتال- 4400- 4/3 روی ایر رفت.