کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

پاشاست ماندن یا رفتن...

 

     پیرو بحث تایپیک قبل در مورد تصمیم به تعطیلی پاشاست، همانطور که تعدادی از دوستان عزیز هم اشاره کرده بودند ، کپی رایت از مقوله هایی است که در ایران و خصوصا" در بین اکثر کاربران اینترنت به درستی جا نیفتاده است و ماهم به این امر بخوبی واقف هستیم.

در همین رابطه در گشت و گذاری که در وبلاگهای ماهواره داشتیم به وبلاگی برخورد کردیم که ضمن کپی برداری از آموزشهای سایتها و وبلاگهای ماهواره بدون ذکر منبع، حتی عکسهایی هم که توسط پاشاست و ایرانست تهیه شده و آدرسهای این دو وبلاگ روی آنها بود را ویرایش کرده و آدرس خود را قرار داده بود و فکر میکنم این مسئله برای هیچ بلاگری خوشایند نباشد.

در عین حال توجه به این نکته ضروری است که تقریبا تمامی وبلاگها و وبسایتها با کپی برداری با ذکر منبع نه تنها مخالف نیستند بلکه از این کار استقبال هم میکنند و ما هم دقیقا این انتظار را داریم که درصورت کپی برداری منبع مطلب هم ذکر شود.

 نکته دیگری که در رابطه با پاشاست مطرح شد، تغیر زبان آن به انگلیسی است. طی تحقیقی که در دو ماه گذشته در مورد مراجعین به پاشاست از طریق موتورهای جستجو و سایتهای ارائه دهنده آمار کاربران انجام شد نتیجه جالبی بدست آمد و آن اینکه تعداد مراجعات به پاشاست از ایران نسبت به مراجعات کاربران از سایر نقاط جهان در سطح پایینتری قرار دارد. از طرف دیگر طی چند ماه گذشته ایمیلهایی از طرف تعدادی از کاربران از دیگر کشورها که خواستار درج مطالب به انگلیسی شده بودند دریافت کردیم.

در مورد فیلتر شدن پاشاست طی چند هفته اخیر توجه شما را به این نکته جلب میکنم که در چند ماه گذشته پیغامهایی با منبع نامعلوم، با این عنوان که این وبلاگ به دلیل ترغیب جوانان به استفاده از برنامه های مبتذل! ماهواره فیلتر میشود، دریافت کردیم .اما بر همگان روشن است که در ماهواره کانالهی مختلفی برای سلیقه های مختلف، اعم از مذهبی، خبری، ورزشی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... وجود دارد و هر کس متناسب با نیاز خود از آنها بهره میبرد. در این ارتباط هم پاشاست با اعتقاد به آزادی و شعور انسانها تماشای هیچ کانالی اعم از مثبت و یا منفی را به کاربران خود توصیه نکرده است و تنها از نظر تکنیکی به قضیه نگاه کرده ودر راستای آموزش و خبر رسانی حرکت میکند.

پاشاست برخلاف آنانی که خود را قیم مردم میدانند و بدون در نظر گرفتن مقتضیات زمان و نیازهای مردم حتی برای حریم خصوصی و داخل خانه های آنان هم تصمیم میگیرند، بر این باور است که مردم خود شعور دارند و در هرحال آنجه را که به آن نیاز و علاقه دارند مشاهده خواهند کرد.

متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف به جنبه های منفی قضایا بیشتر توجه میشود و همین امر باعث میشود در بسیاری از جهات از کشورهای دیگر عقب بیفتیم.

چند وقت پیش ایمیلی از طرف یکی از کاربران پاشاست که ظاهرا" مثل بنده و بسیاری دیگر از جوانان این مرزوبوم با بیکاری دست به گریبان بوده اند، دریافت کردیم  با این مضمون که ایشان بهمراه برادر خود با استفاده از آموزشهای این وبلاگ توانسته اند کاری برای خود دست و پا کرده و درآمدی داشته باشند و این نکته برخلاف سایر موارد در رابطه با پاشاست به ما امید و انرژی بیشتری برای ادامه کار میدهد.

در پایان ضمن تشکر از دوستان و کاربرانی که نسبت به پاشاست لطف داشته و در تایپیک زیر نظر داده و راهنمای ما در امور بودند، به اطلاع میرساند تقریبا صد در صد دوستانی که در بحث شرکت کرده و نظر داده اند، با تعطیلی پاشاست مخالفند و ما هم به نظرات شما ارج مینهیم و علاوه بر عدم تعطیلی این وبلاگ تمام توان خود را در جهت هرچه پر بارتر شدن آن به کار میبریم.

                    موفق و پایدار با شید...

                                                     کوروش

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام با تشکر از زحماتتون اگر می خواهید در مورد تناقضات قرآن و اشکالات علمی موجود در متن قرآن و زنان پیامبراسلام و... بیشتر بدانید به این ادرس سری بزنیدwww.alcoran.blogsky.com

حامد یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:52 ق.ظ

با تشکر از تمام زحماتی که میکشی امیدوارم که این سایت رو تعطیل نکنی و مثل همیشه آپدیت باشی ....
پاشا یه دونه ای
پاشا دردونه ای
یه دونه ای....

موسی یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:38 ب.ظ

باسلام وخسته نباشید این سایت سایت خیلی خوبی هست امید وارم همیشه پایدار بماند و هیچوقت بسته نشود وهمچنان به کار خود ادامه دهد باسپاس از کوشش وتلاش بی پایان پاشا ست ==================================ددوستدار شما موسی

پژمان دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:36 ق.ظ

سایت بسیار خوب و پرباری دارید و من خیلی چیزها یاد گرفتم
ممنون از زحماتتون

حسن چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:37 ب.ظ

دست مریزاد کوروش جان!
ای ول دمت گرم
پایدار باشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد