کرسف

کرسف

کرسف

کرسف

روش تنظیم ساعت LNB به زبان ساده

 

در تنظیم دیش یکی از مسائلی که از اهمیت بسیاری برخوردار است و کمتر به آن توجه میشود ساعت LNB است و تاثیر مستقیم و بسیار زیادی در کیفیت سیگنال دریافتی توسط رسیور دارد. در واقع ساعت LNB با طول و عرض جغرافیایی منطقه ای که در آن اقدام به نصب دیش میکنید، ارتباط مستقیم دارد. ولی چون در نصب دیش هدف دریافت حداکثر کیفیت سیگنال است از توضیحات اضافه که ممکن است سبب سردرگمی کاربران محترم پاشاست شود، صرفنظر کرده و بصورت کاملا" ساده و ابتدایی روش تنظیم ساعت LNB را شرح میدهیم.

اولین و ساده ترین راه برای تنظیم ساعت LNB این است که پس از پیدا کردن ماهواره ی موردنظر و تنظیم دقیق دیش، پیچ فیتون را کمی شل کنید تا LNB داخل آن قابل چرخاندن باشد و سپس پشت دیش قرار بگیرید و در حالی که فایندر به LNB و رسیور وصل است، LNB را داخل فیتون به آرامی بچرخانید و در نقطه ای که بیشترین کیفیت سیگنال را دارید، محکم نمایید.

روش دوم و در واقع بهترین روش این است که سطح دیش را بصورت یک ساعت در نظر بگیرید و علامتUP روی LNB را برای ماهواره مورد نظر مماس با ساعت مشخص شده قرار دهید. توجه به این نکته ضروری است که ساعت LNB برای LNBها با مارکهای مختلف متفاوت می باشد.

در لینک زیر ساعت LNB برای ماهواره ها و LNBهای مختلف محاسبه شده و با استفاده از آن میتوانیدساعت LNBخود را برای ماهواره های مختلف تنظیم نمایید. 

http://www.topsat.blogsky.com/?PostID=101

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد